PROGRAM KONFERENCJI INNOWACYJNA GMINA 15.06.2016
Hotel Campanile, 00-811 Warszawa, ul. Towarowa 2
Prowadzenie konferencji: Elżbieta Wrzecionkowska, Green Warsaw Conferences
8:30 – 9:20
Rejestracja uczestników
9:20 – 9:30
Powitanie gości
Elżbieta Wrzecionkowska, Dyrektor Cyklu Konferencji
BLOK I: OD REWITALIZACJI DO INNOWACJI. INNOWACYJNE INWESTYCJE SZANSĄ DLA GMINY
9:30 – 11:00
Prezentacja: Energetyka odnawialna w gminie Płock – innowacyjne projekty PPP
mec. Marian Mazurek, Partner Zarządzający, Kancelaria M. Mazurek i Partnerzy
Program rewitalizacji w Warszawie do 2022 roku. Rewitalizacja Pragi
Jacek Grunt – Mejer, Biuro Polityki Lokalowej i Rewitalizacji UM st. Warszawy
Prezentacja: Iluminacja zabytkowej Kopalni Soli w Wieliczce
dr Mirosław Sulma, Architekt, ES-SYSTEM S.A.
Prezentacja: Rewitalizacja Łodzi – Specjalna Strefa Kultury. Podsumowanie projektu.
Dorota Miziołek, Dyrektor, KPMG
11:00 – 11:30
Panel dyskusyjny: Koszty i korzyści rewitalizacji
Moderator: Elżbieta Wrzecionkowska
Paneliści: Jacek Grunt-Mejer, Biuro Polityki Lokalowej i Rewitalizacji UM st. Warszawy / dr Mirosław Sulma, architekt ES-SYSTEM S.A. / Barbara Jezierska, Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków / mec. Marian Mazurek, Partner Zarządzający, Kancelaria M. Mazurek i Partnerzy / Dorota Miziołek, Dyrektor, KPMG / Dariusz Bojko, PKZ Mateusz
11:30 – 12:00
Przerwa na kawę
BLOK II: ZRÓWNOWAŻONY TRANSPORT JAKO JEDEN Z NAJWAŻNIEJSZYCH ELEMENTÓW PLANU GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
12:00 – 13:00
Prezentacja: Działania na rzecz zrównoważonej mobilności w mieście stołecznym Warszawa
Prelegent: Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu, MZA
Prezentacja: 1. Inteligentny transport miejski w Grenoble. 2. Nowoczesne technologie Toyoty.
Prelegent: dr Andrzej Szałek, Toyota Poland
Prezentacja: Energooszczędność i bezpieczeństwo dzięki wykorzystaniu systemów sterowania w oświetleniu budynków i ulic.
Prelegent: Filip Kręcioch, Strategic Marketing Director, ES-SYSTEM S.A.
13:00 – 13:30
Panel dyskusyjny: Co to znaczy zrównoważony transport?
Moderator: Agnieszka Łukasiewicz, Starszy specjalista w Zakładzie Systemów Zarządzania i Telematyki, Instytut Badawczy Dróg i Mostów
Paneliści: Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu MZA / dr Andrzej Szałek, Toyota Poland / Filip Kręcioch, Strategic Marketing Director, ES-SYSTEM S.A.
13:30 – 14:00
Przerwa na kawę
BLOK III: FINANSOWANIE INWESTYCJI W GMINACH
14:00 – 14:30
Prezentacja: Sposoby finansowania inwestycji infrastrukturalnych przez Jednostki Samorządu Terytorialnego.
Prelegent: Alina Wołoszyn, Partner, KPMG
Prezentacja: Perspektywy rynku PPP w Polsce
Prelegent: mec. Tomasz Korczyński, Kancelaria Dentons
14:30 – 15:15
Panel dyskusyjny: Projekty PPP szansą na finansowanie inwestycji w gminach?
Moderator: Stanisław Koczot, redaktor, Businessman.pl
Paneliści: Paweł Szaciłło, Dyrektor, Ministerstwo Rozwoju / Alina Wołoszyn, Partner, KPMG / Bartosz Mysiorski, Wiceprezes Zarządu Centrum PPP / mec. Tomasz Korczyński, Kancelaria Dentons / Paweł Pawłowski, Zastępca Dyrektora Biura Infrastruktury UM st. Warszawy
15:15 – 15:45
Przerwa na lunch
BLOK IV: WARSZTATY – ZMIANY W USTAWIE O ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
15:45 – 16:45
Wystąpienie: ZRÓWNOWAŻONE ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Aspekty społeczne i środowiskowe w świetle nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych.
Prelegent: Marcin Skowron, Główny specjalista w Departamencie Unii Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Zamówień Publicznych
Prowadzący warsztaty: mec. Wojciech Hartung, Kancelaria DZP
– zamówienia in-house – wymogi prawa unijnego w zarkesie usług komunalnych („usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym”)
– zmiany w dokumentach – czy Jednolity Europejski Dokument Zamówienia rzeczywiście prowadzi do odformalizowania postępowania?
– zasady udzielania zamówień – znaczenie zasady „przejrzystości i proporcjonalności”
16:45 – 17:00
Zakończenie konferencji
Elżbieta Wrzecionkowska, Green Warsaw Conferences
WŚRÓD UCZESTNIKÓW KONFERENCJI ZOSTANĄ ROZLOSOWANE ATRAKCYJNE NAGRODY.
PRELEGENCI
BARBARA JEZIERSKA
Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków. Architekt, konserwator zabytków i społecznik. 20 lat pracy w administracji samorządowej i rządowej. Pełnomocnik ds. rewitalizacji w dzielnicy Śródmieście Warszawa w latach 2004-2007. Członek PKN ICOMOS – udział w Komisjach ds. Architektury XX w. oraz Ogrodów Historycznych i Krajobrazu Kulturowego, członek SARP OW i ekspert do spraw dziedzictwa kulturowego przy Zarządzie Głównym. Członek Zarządu Stowarzyszenia „Ład na Mazowszu” oraz członek Komisji Architektoniczno – Urbanistycznej w Kazimierzu. Organizator i uczestnik licznych kongresów i konferencji naukowych, w tym konferencji w Muzeum Etnograficznym „ Między ortodoksją a kreacją” oraz w Krajowym Kongresie Miast Ogrodów w Podkowie Leśnej. Autorka postulatów legislacyjnych do nowej ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z ramienia SARP ZG oraz w ramach Koła Krytyki Architektury przy SARP OW, współautorka Społecznego Programu Mieszkaniowego.
STANISŁAW KOCZOT
Zastępca redaktora naczelnego w miesięczniku Businessman.pl, dziennikarz, publicysta, animator licznych konferencji dla środowisk biznesowych, autor i współprowadzący debat Deloitte i PwC. Publikował m.in. w Newsweek Polska, Wprost i Rzeczpospolitej. Szef działów gospodarczych w: „Gazeta Prawna”, „Prawo i Gospodarka”, I zastępca redaktora naczelnego „Wall Street Journal”– dodatku do Dziennik Polska Europa Świat. Szef projektów specjalnych oraz kierownik działu „Polityka i gospodarka” w Bloomberg Businessweek Polska.
MIROSŁAW SULMA
Mgr inż. arch. Mirosław Sulma pracę zawodową rozpoczął w 1981 roku w Miejskim Biurze Projektów w Krakowie. W latach 1991 – 2000 pracował w Wydziale Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Krakowa. Od roku 2000 jest projektantem oświetlenia i iluminacji w firmie ES-SYSTEM S.A. w Krakowie. Dorobek zawodowy mgr inż. arch. Mirosława Sulmy: – udział w opracowaniu – w zespołach autorskich – łącznie 20 projektów architektonicznych; – współautorstwo 8 opracowań o charakterze konserwatorskim; – autorstwo ponad 160 zrealizowanych projektów iluminacji i oświetlenia obiektów architektonicznych. W dorobku naukowym wymienić należy 21 autorskich publikacji – z tego 12 w wydawnictwach naukowych, jako publikacje recenzowane oraz 9 w czasopismach branżowych w dziedzinie oświetlenia architektonicznego. Pan Mirosław Sulma jest ponadto autorem 2 oraz współautorem 3 albumów fotograficznych o tematyce iluminacji. Kandydat jest wykładowcą prowadzącym wykłady oraz zajęcia z przedmiotu oświetlenia i iluminacji architektury na uczelniach krakowskich. Odnotować należy też działalność popularyzatorską Kandydata w cyklu 29 audycji radiowych Radia Kraków, propagujących wiedzę o historii oświetlenia i iluminacji. Pan Mirosław Sulma od roku 2000 jest członkiem Polskiego Komitetu Narodowego Międzynarodowej Rady Ochrony Zabytków ICOMOS-POLSKA.
WOJCIECH HARTUNG
Specjalizuje się w zamówieniach publicznych obejmujących również przedsięwzięcia realizowane w ramach PPP i koncesji. Zdobytą wiedzę i bogate doświadczenie wykorzystuje w praktyce, doradzając w obszarze energetyki, infrastruktury publicznej oraz gospodarki komunalnej (w szczególności w zakresie gospodarki odpadami i transportu publicznego). Doradza zarówno przedsiębiorcom prywatnym, w tym podmiotom zagranicznym, zamawiającym sektorowym, jak również stronie publicznej. W ramach wcześniejszych obowiązków (do marca 2009 jako Dyrektor Departamentu Unii Europejskiej w Urzędzie Zamówień Publicznych) był m.in. przedstawicielem Polski w instytucjach Unii Europejskiej, w tym Komisji Europejskiej oraz Radzie Unii Europejskiej. Uczestniczy w pracach legislacyjnych dotyczących zmian w Prawie zamówień publicznych związanych z implementacją Dyrektywy 2014/24/UE i Dyrektywy 2014/25/UE. Jest współautorem komentarza do Dyrektywy 2014/24/UE w sprawie zamówień publicznych. Wojciech jest również wykładowcą akademickim na podyplomowych studiach z zakresu zamówień publicznych, m.in. w Szkole Głównej Handlowej oraz Uczelni Łazarskiego. Wielokrotnie rekomendowany przez Chambers Europe jako specjalista w zakresie zamówień publicznych.
AGNIESZKA ŁUKASIEWICZ
Pracownik naukowy Zakładu Telematyki i Systemów Zarządzania Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, specjalizująca się w kwestiach zarządzania projektami transportowymi, szczególnie w kontekście ich finansowania i zarządzania relacjami z interesariuszami. Uczestnik kilkunastu projektów międzynarodowych, w tym w zakresie zrównoważonego transportu (Horizon 2020, 7PR, COST Action). Autor publikacji o roli interesariuszy w kształtowaniu projektów drogowych i kolejowych.
JAKUB PAWELEC
Radca prawny – członek OIRP w Warszawie. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego (2003) oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu w Ratyzbonie (2006). W 2009 roku uzyskał stopień doktora nauk prawnych. Absolwent Europejskiego Kolegium Doktoranckiego (Uniwersytet Jagielloński, Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg). Autor publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych, partnerstwa publiczno prywatnego, prawa pracy i zabezpieczenia społecznego. Doświadczenie zawodowe: departament prawny Konsulatu Generalnego RP w Monachium, kancelarie prawne w Niemczech. Uczestniczy w obsłudze inwestycji o wielomilionowej wartości (energetyka, zamówienia publiczne, koncesje, prywatyzacja). Doradza przy projektach podejmowanych przez prywatne firmy wspólnie z samorządami (gospodarka komunalna, PPP). Specjalizacja: prawo zamówień publicznych, partnerstwo publiczno-prywatne oraz zagadnienia prawne związane z energią odnawialną. Języki obce: angielski, niemiecki.
BARTOSZ MYSIORSKI
Wiceprezes Zarządu Centrum PPP, Dyrektor Zarządzający. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie ukończył również podyplomowe studia z Zarządzania Projektami PPP. Pracuje w Centrum PPP od początku powołania jednostki w 2008 r. Autor/współautor wielu analiz, opinii i publikacji z zakresu partnerstwa publiczno-prywatnego. Prelegent na krajowych i zagranicznych konferencjach, debatach i warsztatach poświęconych PPP (Indie, Kazachstan, Turcja, Niemcy, Czechy, Słowacja, Włochy, Szwajcaria). Zajmuje się również prowadzeniem tego typu wydarzeń (Polska, Holandia, Austria). Prowadzi szkolenia z zakresu PPP w Polsce i za granicą (Azerbejdżan, Kazachstan, Mołdawia). Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej. Bierze udział w pracach grup roboczych ds. PPP których zadaniem jest opracowywanie ramowych zasad postępowania (dobrych praktyk PPP) przy realizacji przedsięwzięć PPP w poszczególnych sektorach gospodarki (mieszkalnictwo, ochrona zdrowia, transport, odpady). Organizator Sektorowych Warsztatów PPP przeznaczonych dla przedstawicieli władz publicznych. Koordynował prace nad projektem Leonardo Da Vinci Project “Transeuropean Promotion of PPP”, którego celem było przyspieszenie wymiany doświadczeń, umiejętności i wykorzystywanych procedur PPP pomiędzy zainteresowanymi jednostkami na terenie Unii Europejskiej, a także prace nad projektem Erasmus+ „PPP: Meetings Analysis Results”, w którym wypracowywane były dobre praktyki PPP w dziedzinie klastrowania projektów PPP. Jest odpowiedzialny za współpracę z zagranicznymi jednostkami zajmującymi sie tematyką PPP. Reprezentuje Centrum PPP na forum Organizacji Narodów Zjednoczonych w zespole specjalistów ds. PPP (UNECE Team of PPP Specialists). Od 2013, Wiceprezes Zarządu Fundacji Centrum PPP. Od 2014, członek Zespołu ds. Strategii IPFA w Polsce.
JACEK GRUNT-MEJER
Koordynator ds. wdrażania kluczowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Psycholog, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno – Przyrodniczych Uniwersytetu Warszawskiego.
ANDRZEJ SZAŁEK
Dr inż. Andrzej Szałek – urodzony w 1966 roku, absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Tytuł magistra inżyniera mechanika uzyskał w roku 1993, a w roku 2001 – tytuł doktora nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn. Od 1999 roku pracuje w Toyota Motor Poland. Specjalizuje się w budowie i eksploatacji samochodów hybrydowych oraz samochodów z ogniwami paliwowymi. Najnowsze publikacje: 1. Cieślik W., Pielecha I., Szałek A., Assessment of parameters of the hybrid drive system in vehicles in urban traffic conditions. Combustion Engines. 2015, 161(2), 14-27. ISSN 2300-9896 2. Cieślik W., Pielecha I., Szałek A., Indexes of performance of combustion engines in hybrid vehicles during the UDC test. Combustion Engines. 2015, 160(1), 11-25. ISSN 2300-9896 3. W. Cieślik, I. Pielecha, A. Szałek, R. Vanhaelst, Wpływ naładowania akumulatorów na parametry pracy napędu hybrydowego plug-in w rzeczywistych warunkach ruchu. Logistyka. 2014, Tom 6.
ALINA WOŁOSZYN
Partner, Szef Zespołu Finansowania i Infrastruktury w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, KPMG w Polsce. Alina Wołoszyn dołączyła do KPMG w 2008 roku, gdzie zarządza zespołem specjalistów zajmujących się doradztwem, między innymi w zakresie przygotowania inwestycji infrastrukturalnych oraz organizacji finansowania dla przedsiębiorstw w tym dla projektów realizowanych w formule PPP w Polsce oraz w regionie Europy Środkowej-Wschodniej. Zespół specjalizuje się również w opracowywaniu studiów wykonalności dla projektów infrastrukturalnych, w tym między innymi dla celów pozyskania środków unijnych. Alina Wołoszyn poprzednio pełniła funkcję Dyrektora Wykonawczego Departamentu Finansowania Przedsiębiorstw w Banku Handlowym w Warszawie S.A. (Citigroup), gdzie zarządzała zespołem specjalistów w dziedzinie strukturyzacji i organizacji finansowania dla przedsiębiorstw na polskim oraz międzynarodowym rynku. Alina Wołoszyn pracowała w Banku Handlowym S.A. od 1996 roku, tworząc i rozwijając Departament Corporate Finance w Polsce. Ma 20-letnie doświadczenie na polskim i europejskim rynku w zakresie doradztwa finansowego, strukturyzacji i organizacji finansowania w formie kredytów konsorcjalnych (Corporate Lending oraz Project Finance), obligacji (w tym korporacyjnych, projektowych, przychodowych, partycypacyjnych czy High Yield) oraz z udziałem agencji ubezpieczania kredytów eksportowych. Bogate doświadczenie między innymi w sektorze energetycznym, górniczym, chemicznym, telekomunikacyjnym i publicznym zdobyła przy wielu transakcjach zrealizowanych dla polskich klientów.
MARIAN MAZUREK
Partner zarządzający, Kancelaria M. Mazurek i Partnerzy. Radca prawny – członek OIRP w Warszawie od 1983 r. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie (1976 r.). Pracował w wymiarze sprawiedliwości i złożył egzamin sędziowski (1980 r.) Doświadczenie w praktyce administracyjnej i legislacyjnej (m.in. w charakterze członka Komisji Prawniczej przy RM). Specjalizuje się w doradztwie regulacyjnym przy pracach legislacyjnych, jako ekspert organizacji zrzeszających przedsiębiorców, których reprezentuje m. in. w pracach podkomisji i komisji parlamentarnych. Nadzorował od strony prawnej wiele projektów w zakresie fuzji i przejęć, jak również inwestycji w nieruchomościach (centra handlowe, osiedla mieszkaniowe, instalacje w ochronie środowiska). Odpowiada za praktykę w dziedzinie prawa handlowego. Nadzoruje fuzje i przejęcia oraz procesy sądowe o większej wadze. Zna język niemiecki, rosyjski i angielski.