Smart Buildings Smart Cities 2017
Prowadzenie konferencji: Elżbieta Wrzecionkowska, Green Warsaw Conferences
8:30 – 9:00 Rejestracja uczestników
9:00 – 9:15 Powitanie gości: Elżbieta Wrzecionkowska, Dyrektor konferencji
9:15 – 11.15 BLOK I: SMART BUILDINGS & SMART CITIES
Prezentacja:
Perspektywy polskiego rynku nieruchomości na przykładzie Warszawy
Prelegent: Joanna Mroczek, Senior Director, CBRE
Prezentacja:
Browary Warszawskie. Spotkania przyszłości z przeszłością miasta. Nowe miejsce na mapie Warszawy
Prelegent: Michał Żelski, Senior Leasing Manager Działu Biur Echo Investment S.A.
Prezentacja:
Projekt Riverview z certyfikatem Leed. Zrównoważone mieszkania w zabytkowym centrum Gdańska
Prelegent: Marcin Naczke, Manager, Vastint Poland
Prezentacja:
Problemy zagospodarowania opuszczonych obszarów miejskich na przykładzie terenów związanych z przemysłem
Prelegent: Prof. Krzysztof Gasidło, Politechnika Śląska, Wydział Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Prezentacja:
Moja wizja przyjaznego miasta. Innowacyjne podejście do projektowania
Prelegent: Magdalena Orzeł, Architekt, Pracownia KWK Promes
11:15 –12.00 Panel dyskusyjny:
Rola architektów, deweloperów i samorządowców w budowaniu przyjaznych miast
Rewitalizacja szansą na drugie życie zabytkowych budynków i miejsc. Na czym powinna polegać współpraca deweloperów, architektów i samorządów?
Moderator: Mariusz Ścisło, Prezes SARP Stowarzyszenia Architektów Polskich
Paneliści:
Piotr Sawicki, Zastępca Dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Urząd M.st. Warszawy
Daniel Bienias, Dyrektor Zarządzający CBRE Polska
Konrad Płochocki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich
Tomasz Bardadin, Senior Design Manager w Dziale Biur Echo Investment S.A.
Marcin Naczke, Manager, Vastint Poland
Prof. Krzysztof Gasidło, Politechnika Śląska, Wydział Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
12.00-12.30 Przerwa kawowa
12.30-13.30 BLOK II Zrównoważone Biuro /Praktycznie
Prezentacja:
W kierunku zrównoważonego biura. Jak stworzyć zrównoważone miejsce pracy?
Prelegent: Bartosz Trzop, architekt, Pracownia Trzop Architekci
Prezentacja:
Biuro jako zasób strategiczny. Wybór czy konieczność…
Prelegent: Małgorzata Niewińska, Senior Change Manager, CBRE
Prezentacja:
Ekologiczne biuro JLL. Certyfikacja BREEAM – studium przypadku
Prelegent: Regina Gul, kierownik projektu, JLL
Prezentacja:
Koszty i opłaty eksploatacyjne w biurowcach – optymalizacja a oszczędności
Prelegent: Magdalena Oksańska, Head of Property Management Compliance, Knight Frank
13.30 – 14.15 Panel dyskusyjny:
Co to znaczy zrównoważone biuro?
Moderator: Agnieszka Kalinowska-Sołtys, Dyrektor, APA Wojciechowski, Członek Zarządu SARP
Paneliści:
Małgorzata Niewińska, Senior Change Manager, CBRE
Magdalena Stretton, Asesor BREEAM, Millow
Magdalena Oksańska, Head of Property Management Compliance, Knight Frank
Regina Gul, kierownik projektu, JLL
Bartosz Trzop, architekt, Pracownia Trzop Architekci
Ewa Kowalska-Ocneanu, Szef Działu Zrównoważonego Rozwoju, WSP Polska
Robert Pełka, Prezes Marro
14.15-15.00 Lunch
15.00– 17.00 Warsztaty
Certyfikowane warsztaty dla najemców, zarządców i architektów
Jak stworzyć przyjazne biuro? (maksymalna liczba miejsc: 60)
Wykładowcy:
Małgorzata Niewińska, Senior Change Manager, CBRE
Bartosz Trzop, Architekt, Pracownia Trzop Architekci
Magdalena Oksańska, Head of Property Management Compliance, Knight Frank
Regina Gul, kierownik projektu, JLL
Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie.
PRELEGENCI
DANIEL BIENIAS
Jest Dyrektorem Zarządzającym CBRE w Polsce, gdzie kieruje ponad 300 osobowym zespołem profesjonalistów. Poprzednio pełnił funkcję Senior Dyrektora działu reprezentacji najemców w CBRE. Daniel posiada ponad 15-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości. Doradzał wielu lokalnym i międzynarodowym firmom. Daniel Bienias jest Absolwentem Uniwersytetu Szczecińskiego oraz studiów podyplomowych na Politechnice Warszawskiej i Uniwersytecie Sheffield Hallam. Posiada licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz licencję Dyplomowanego Specjalisty Komercyjnych Inwestycji CCIM – Certified Commercial Investment Member.
Magdalena Orzeł
Magdalena Orzeł – architekt, absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W czasie studiów odbyła praktyki w pracowniach architektonicznych w Rotterdamie i Amsterdamie, jak również w Polsce. Laureatka i finalistka międzynarodowych konkursów, m.in. „Contemporary House through the Eyes of Young Architects. House in Urban Area, edition 2015”, „ISOVER Multi-Comfort House Students Contest, edition 2014”, „Arquideas: „International Wildlife Center”, „Ac-ca: Tokyo Music Center”. Finalistka „Stypendium Praktyka 2016” Fundacji im. Stefana Kuryłowicza. Obecnie pracuje w KWK Promes, pracowni Roberta Koniecznego, gdzie miała okazję współtworzyć projekty koncepcyjne domów jednorodzinnych, m.in. eksperymentalnego domu Living Garden House w Kassel, domu w Krakowie, domu w Bielsku – Białej czy domu na Mokotowie. Mieszka w Katowicach.
Mariusz Ścisło
Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP od XII 2012 r www.sarp.org.pl. Współwłaściciel i Prezes FS&P ARCUS Sp. z o.o. Biura Architektonicznego w Warszawie założonego w 1988 r. www.fsparcus.com.pl. Absolwent Wydziału Architektury PW, 35 lat pracy zawodowej w projektowaniu i realizacji obiektów użyteczności publicznej, sportowo-rekreacyjnej, biurowej, obiektów i osiedli mieszkaniowych, autor opracowań studialno-urbanistycznych. Działalność zawodowa w firmie FS&P ARCUS, architekt i Główny Projektant zrealizowanych inwestycji m.in.: Budynków biurowych w Warszawie: „Concept Tower”, „Karolkowa Business Park”, Wytwórni Papierów Wartościowych, Ratusza Dzielnicy Targówek, Rozbudowy Urzędu Patentowego RP, obiektów sportowych: Zespół krytych pływalni w Brzegu i w Płońsku, centrów handlowych: Galerii Promenada III etap i Galerii Żoliborz w Warszawie, Centrum Handlowo-Rozrywkowego w Nowosybirsku – Rosja, budynków i osiedli mieszkaniowych w Warszawie m.in.: na Gocławiu, Targówku, Woli, Ochocie, Ursynowie, Ursusie.
Magdalena Oksańska
Head of Property Management Compliance, Knight Frank. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży nieruchomości. Specjalizuje się w zarządzaniu nieruchomościami (licencja zarządcy nr 14689) oraz związanych z tą usługa aspektach compliance. W firmie Knight Frank pracuje od 10 lat, gdzie zaczynała pracę na stanowisku zarządcy nieruchomości, następnie jako key account manager odpowiadała za portfolio takich klientów jak: AIB/Peakside Polonia Management, Azora, Deka Immobilien czy MOSAIC Property. Przez 2 ostatnie lata na stanowisku Head of Property Management Department nadzorowała i koordynowała pracę prawie 60 osobowego zespołu w Warszawie i miastach regionalnych Polski. Od lutego na stanowisku Head of Property Management Compliance odpowiada za działania, których celem jest zapewnienie zgodności podejmowanych przez zarządców działań z przepisami prawa, standardami rynkowymi, wewnętrznymi procedurami i oczekiwaniami klientów, którzy powierzyli nieruchomości w zarządzanie firmie Knight Frank.
Elżbieta Wrzecionkowska
Dziennikarka i publicystka od lat związana z „The Warsaw Voice”. Autorka raportów dla Harvard Business Review i wielu publikacji dotyczących ergonomii, ekologii i organizacji pracy. Redaktor naczelna „Sfery Pracy”, „Office Voice” i „Office World”. Zajmuje się propagowaniem wiedzy dotyczącej najnowszych ekologicznych rozwiązań dotyczących organizacji biura przyjaznych dla ludzi i środowiska na łamach pracy branżowej i biznesowej.
Małgorzata Niewińska
Senior Change Manager, Workplace Consultancy and Change Management. Executive leader i business consultant z 20 letnią praktyka zawodową w międzynarodowych organizacjach. Zdobyła wykształcenie na uczelniach o profilu biznesowym: Szkoła Głowna Handlowa (magister ekonomii, rozprawa doktorska w toku), Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej (we współpracy z London Business School, Norwegian School of Economics, H.E.C. School of Management) – Executive Master of Business Administration. Ekspert w obszarach zarządzania zmianą organizacyjną, zarządzania strategicznego, marketingu, zarządzania projektami i edukacji biznesowej. W okresie 1995-2004 zajmowała stanowiska na poziomie średniej i wyższej kadry managerskiej (Brand Manager, National Key Account Manager, Marketing Director, Product Development Director) w międzynarodowych korporacjach (Intersnack, Lyreco, Empik). Od 2004 związana z DOOR International GmbH jako Business Development Director, consultant, facilitator i project leader, w regionalnych i ponadregionalnych projektach rozwojowo-edukacyjnych dla polskich i międzynarodowych organizacji. W CBRE od 2017 roku. Propagatorka koncepcji inteligentnej przestrzeni pracy zakładającej synergię pomiędzy ludźmi I środowiskiem, w którym pracują. Zaangażowana w działania wspierające strategie budowania pozycji organizacji w oparciu o triple bottom-line. Skoncentrowana w swojej pracy na ludziach – inspirowaniu ich do przełamywania schematów w myśleniu i działaniu oraz motywowaniu do ciągłych poszukiwań i rozwoju.
Agnieszka Kalinowska-Sołtys
Architekt, dyrektor w APA Wojciechowski Architekci. BREEAM asesor i LEED GA. Od 2014 – współzałożyciel i członek OSWBZ (Ogólnokrajowego Towarzystwa Wspierania Budownictwa Zrównoważonego). 2016 – 2019 – członek Zarządu Głównego SARP (Stowarzyszenia Architektów Polskich). Wykształcenie: Studia Podyplomowe Zarządzanie Nieruchomościami Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (Dyplom 2013); Studia Podyplomowe Zarządzanie Projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (Dyplom 2007); Magister Inżynier Architekt, Politechnika Warszawska Wydział Architektury i Urbanistyki (Dyplom 2004). Języki: angielski, rosyjski. Doświadczenie zawodowe: APA Wojciechowski Architekci od 03.2010, Arcadis Project Consulting 09.2007- 03.2010, Hochtief Polska oddz. Budokor 02.2003-08.2007, Retail Development Service 03.1998 – 06.2001. Zainteresowania: nurkowanie, żeglarstwo, narty.
Magdalena Stretton
Dyrektor Zarządzający firmy Millow Consulting, specjalizującej się w doradztwie w zakresie zrównoważonego rozwoju i środowiska. W swojej karierze pełniła funkcje dyrektorskie w takich firmach jak Gleeds Polska, Arcadis i WSP. Magdalena ukończyła studia na kierunku nauk przyrodniczych na Uniwersytecie Londyńskim (University College London) oraz studia podyplomowe MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej i London Business School. W 2009 r. otrzymała licencję Asesora BREEAM International, posiada również tytuł BREEAM Accredited Professional. Magdalena opublikowała szereg artykułów na temat zrównoważonych miast i budownictwa, była także prelegentem w licznych konferencjach poświęconych tej tematyce. Jej pasja i poświęcenie tematyce zrównoważonego rozwoju przejawia się także aktywnym udziałem w takich organizacjach i inicjatywach jak: Sustainability Professionals, Energy Efficient Buildings (EEB Lab) oraz WIREP (Women in Real Estate Poland). W 2013 roku za swoje osiągnięcia została wyróżniona przez President’s Club otrzymując prestiżowy tytuł Liderki w Sektorze Zrównoważonego Budownictwa.
Joanna Mroczek
Starszy Dyrektor Działu Analiz Rynku i Marketingu CBRE. Joanna jest odpowiedzialna za zarządzanie pracą dwóch działów – Działu Doradztwa i Analiz Rynku oraz Działu Marketingu. Dział Analiz zajmuje się zbieraniem i analizowaniem danych odnośnie wszystkich aspektów rynków biurowych, handlowych, magazynowych w Polsce. Joanna jest odpowiedzialna za współpracę i pozyskiwanie zleceń opracowania szczegółowych raportów doradczych dla banków, inwestorów, najemców i deweloperów, jak również wsparcie dla pozostałych działów firmy takich jak Capital Markets, Wyceny, Agencja Wynajmu Powierzchni Biurowych, Handlowych i Magazynowych. Dział Badań przygotowuje również szereg ogólnodostępnych publikacji i prezentacji, współpracuje z uczelniami i szeroko pojętymi mediami. Dołączyła do CBRE w 2007 r. Joanna ukończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie, ścieżka Rynek Nieruchomości. Zanim rozpoczęła karierę w sektorze nieruchomości, zajmowała się badaniami różnych sektorów gospodarki. Pierwsze doświadczenia na rynku komercyjnych nieruchomości zdobyła w firmie Jones Lang LaSalle jako CEE Information Manager.
Marcin Naczke
Absolwent wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej. Jako architekt współpracował przy projektowaniu wielu budynków użyteczności publicznej i mieszkaniowej. Doświadczenie projektowe zdobywał również przy realizacji obiektów w Szwecji. Od 2008 roku pracuje na stanowisku kierownika projektu i prowadzi procesy projektowe w firmie Vastint Poland.
Prof. dr hab. inż. arch. Krzysztof Gasidło
Profesor zwyczajny Politechniki Śląskiej, kierownik Katedry Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, dziekan Wydziału Architektury w latach 2005-2012. Architekt i urbanista, autor wielu publikacji i opracowań dotyczących zagadnień rewitalizacji urbanistycznej (współautor programów rewitalizacji dla kilku miast), przekształceń obiektów i terenów przemysłowych, planowania regionalnego. Autor wielu ekspertyz w tym dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Urzędu Marszałkowskiego województwa śląskiego. Przewodniczący Wojewódzkiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Katowicach. Członek władz Towarzystwa Urbanistów Polskich i Izby Architektów Rzeczpospolitej Polskiej. Członek Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju oraz Komitetu Architektury i Urbanistyki Polskiej Akademii Nauk.
Bartosz Trzop
Działa jako architekt od zakończenia studiów na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej w 2003 roku. W 2007 roku założył autorską pracownię TRZOP ARCHITEKCI, gdzie 20 osobowy zespół realizuje głównie projekty fitoutów biurowych w Polsce, jak i również w ostatnim czasie w krajach Unii Europejskiej. Obecnie w portfolio pracowni znajdują się projekty koncepcyjne i wykonawcze biur o łącznej powierzchni ponad 100000 m2. Bartosz odpowiadał za przeprowadzenie i koordynacje całych procesów projektowych dla takich klientów jak: Dentsu Aegis Network Polska, Erbud S.A., Stanley Black and Decker oraz SAGE (w systemie design & built dla firmy Tetris), Brain Embassy, OLX Group, Burda Media Polska, CEDC International, Nutricia Polska, Accenture, SMYK S.A. Pracownia TRZOP ARCHITEKCI wykonuje projekty dla renomowanych firm developerskich jak Hines, Liebrecht & Wood i BBI Development. 20 września 2017 został uhonorowany nagrodą Eurobuild za najlepszą aranżację miejsca pracy w 2017 r. za projekt Brain Embassy w Warszawie (Al.Jerozolimskie 181B).
Mec. Konrad Płochocki
Dyrektor Generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich, Radca Prawny.Ukończył z wyróżnieniem wydział Prawa i Administracji oraz podyplomowe studia Rynek Nieruchomości i Bankowość Hipoteczna na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę zawodową rozpoczynał w pośrednictwie obrotu nieruchomościami gdzie pełnił nadzór merytoryczny i prawny nad zespołem kilkunastu osób. Następnie jako prawnik w Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego odpowiadał za zagadnienia deweloperskie, finansowanie nieruchomości oraz zabezpieczenia kredytowe. Później w międzynarodowej kancelarii prawnej CMS Cameron McKenna pracował w zespole bankowości i finansowania międzynarodowego gdzie był zaangażowany w finansowanie nieruchomości, inwestycji, przejęcia oraz restrukturyzacje. W Polskim Związku Firm Deweloperskich zajmuje się szerokim spektrum prawnym związanym z działalnością deweloperską oraz kieruje pracami Działu Prawnego PZFD. Jest autorem publikacji prasowych z zakresu ksiąg wieczystych, hipoteki i ustawy deweloperskiej oraz prelegentem na seminariach i szkoleniach dotyczących polskiego prawa nieruchomości, hipotecznego i finansowania nieruchomości. Brał udział w pracach legislacyjnych nad przygotowaniem tzw. ustawy deweloperskiej. Posiada licencje syndyka oraz pośrednika w obrocie nieruchomościami.
Regina Gul
Starszy Kierownik Projektu, JLL. Regina Gul odpowiada za usługi związane z certyfikacją LEED i BREEAM, a także nadzór i doradztwo budowlane. Posiada uprawnienia do przeprowadzania audytów energetycznych oraz procesów ekologicznej certyfikacji LEED i BREEAM dla budynków komercyjnych, zarówno nowo powstających, jak już istniejących (LEED Accredited Professional, International BREEAM Assessor, BREEAM In-Use Auditor). Regina jest Członkiem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego. Doradza również przy analizie i planowaniu środowiska pracy. Regina ma ponad 16 lat doświadczenia na rynku nieruchomości komercyjnych.
Ewa Kowalska-Ocneanu
Ewa jest Szefem Działu Zrównoważonego Rozwoju WSP Polska z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w działaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem i środowiskiem, głównie w sektorze budownictwa, sieci handlowych i nieruchomości. Ewa pracowała dla wielu firm międzynarodowych, doradzając w zakresie zielonego budownictwa, zrównoważonego rozwoju, zarządzania odpadami, efektywności energetycznej i CSR. Ewa jest asesorem BREEAM International oraz audytorem BREEAM In-Use. Pomaga Klientom w osiąganiu zielonych certyfikatów w Polsce i w regionie Europy Środkowej. Ewa ma doświadczenie w zarządzaniu projektami i jest zaangażowana bezpośrednio w ponad trzydzieści projektów obejmujących obiekty biurowe, przemysłowe i handlowe.
Michał Żelski
Senior Leasing Manager Dział Biur Echo Investment. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Karierę rozpoczynał w Departamencie Zewnętrznej Komunikacji Marketingowej Banku Pekao SA. Przez kilka lat po stronie reprezentacji najemcy w branży retail. Od 2012 roku związany z Echo Investment, gdzie razem z Rafałem Mazurczakiem komercjalizował m.in. warszawski biurowiec Q22 (54 000 mkw.). Zaangażowany w duże transakcje z najemcami takimi jak m.in z Deloitte, Allegro, William Demant czy DGS. Aktualnie odpowiedzialny za komercjalizację stołecznych projektów biurowych Echo, w tym flagowej inwestycji Browary Warszawskie.
Tomasz Bardadin
Senior Design Manager – Architekt Dział Biur Echo Investment. Absolwent Wydziału Architektury na Uniwersytecie „La Sapienza” w Rzymie . Karierę rozpoczynał we Włoszech jako koordynator wielobranżowy zespołów międzynarodowych projektujących dworce kolejowe. Do 2010r zajmował stanowisko Architekta w biurze projektowym Kuryłowicz & Associates. Następnie brał udział w koordynacji prac projektowych i wykonawczych przy budowie budynku wysokościowego Złota 44. Od 2015 roku związany z Echo Investment. Zaangażowany w koordynację projektową oraz nadzór nad realizacją budynków biurowych Echo Investment oraz Griffin Real Estate.
Piotr Sawicki
Architekt i urbanista. Do końca 2016 roku wspólnik i prezes zarządu w biurze projektowym SAWAWA oraz sekretarz OW SARP (Oddział Warszawski Stowarzyszenia Architektów Polskich). Obecnie zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy, odpowiedzialny m.in. za Studium Miasta i Program Rewitalizacji. Współautor m.in. przebudowy Traktu Królewskiego w Warszawie, otoczenia Stadionu Narodowego i innych przestrzeni publicznych oraz zespołów zabudowy; laureat kilkunastu konkursów architektonicznych i urbanistycznych.